Help tijdens de Covid-19 crisis!

Wie zoeken wij?

Wil jij als (para)medische student je steentje bijdragen waar deze het hardst nodig is in tijden van de Covid-19-crisis? Wil jij je inzetten om de zorg te ondersteunen?

Meld je dan nu aan bij ‘Covid Vrijwilliger’. Dit is een platform gecreëerd door het UMCG en haar studieverenigingen. Dit platform is voor alle (para)medische studenten in Noord-Nederland. Of je nu in de stad Groningen bent, of misschien bij je ouders in de provincies Groningen, Friesland, Drenthe of Overijssel, jouw hulp is overal welkom. Wij zoeken naar een geschikte match dichtbij. Alle jaren zijn welkom, wij gaan op zoek naar een taak die bij jouw niveau past.

Wat ga je doen?

Het doel is om een regionale poule van (para)medische studenten in het leven te roepen, zodat zij een maatschappelijke bijdrage kunnen leveren aan de gezondheidszorg ten tijde van de Covid-19 crisis. Dit platform staat in contact met verschillende zorginstellingen in Noord-Nederland en zal studenten uitsturen naar plekken waar het zorgpersoneel handen tekort komt. De werkzaamheden die je zal verrichten kunnen onder andere zijn:

• Werk in de zorg als ondersteuning of vervanging van regulier personeel
  • Telefonische ondersteuning
  • Voorlichting
  • Het schrijven en/of maken van filmpjes van overzichtelijke protocollen (Wat is Covid-19? Hoe was je je handen?)

De werkzaamheden hangt dus vanaf wat er nodig is vanuit de zorg, wij zullen zorgen dat er een geschikte match wordt gezocht tussen wat de zorg wil en jij als student wil én mag.

Hoe meld je je aan?

Ben jij een student van het UMCG en wil jij je steentje bijdragen aan de maatschappij door te helpen in de zorg? Meld je dan aan via https://covidvrijwilliger.nl/. Voor vragen kan je terecht bij info@covidvrijwilliger.nl

Meld je aan zodat we samen de zorg in Noord-Nederland draaiende kunnen houden!