Functieprofiel voorzitter

Deze week zal elk bestuurslid een stukje schrijven over zijn of haar functie.

Hallo allemaal,

Ik ben Bram ten Brinke en dit jaar ben ik de voorzitter van S.V. Exploratio. Voorzitter is voor veel mensen een nogal wazige functie, dus ik zal proberen uit te leggen wat dit precies in houdt. Als voorzitter ben je eindverantwoordelijk voor de vereniging. Het is jouw taak om er voor te zorgen dat iedereen zijn afspraken nakomt. Daarom is het ook belangrijk dat je op de hoogte bent van alles wat er binnen de vereniging gebeurt. Je leidt de vergaderingen binnen het bestuur, maar ook de ALV’s. Hiervoor maak je ook altijd de agenda. Maar verder is iedere dag als voorzitter anders. En dat is precies wat ik er zo leuk aan vind.
Vorig jaar was ik helemaal niet actief bij Explo. Ik ging wel naar borrels, maar ik ben lang niet bij alle activiteiten geweest. Tijdens de reis naar Berlijn ben ik erachter gekomen hoe erg ik mij op mijn plek voel binnen deze fantastische vereniging, dus besloot ik dat ik een bestuursjaar wilde doen. Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze om te solliciteren. Ik heb ongelofelijk veel geleerd over mezelf en ik heb heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik zou dan ook iedereen aanraden om te solliciteren, want een bestuursjaar is een jaar om nooit te vergeten.