Functieprofiel penningmeester

Hallo allemaal,

Ik ben Thomas Scheepstra en ik ben dit jaar penningmeester van studievereniging Exploratio. Met dit bericht wil ik jullie kort uitleggen wat je als penningmeester doet en wat een bestuursjaar allemaal voor je kan betekenen.

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor alle inkomsten en uitgaven van de vereniging. Dit betekent onder andere dat je een begroting voor het jaar opstelt, de boekhouding bijhoudt en contact met commissies hebt over hun budget. Hiernaast heb je ook andere verantwoordelijkheden die je misschien niet zou verwachten van een penningmeester. Ik heb dit jaar bijvoorbeeld veel contact met externe partijen voor het organiseren van activiteiten en ben verantwoordelijk voor de merchandise van Exploratio. Bij de functie als penningmeester komt dus meer kijken dan alleen financiële zaken. Hierdoor is deze functie erg variërend wat het voor mij ook direct een uitdaging maakt.

Tijdens een bestuursjaar werk je samen met vier bestuursgenoten. Met zijn vijven ben je een jaar lang verantwoordelijk voor de studievereniging. Ik zie mijn bestuursgenoten dan ook dagelijks om te vergaderen of actuele zaken en problemen te bespreken. Hiernaast is er ook genoeg tijd over voor gezelligheid. Wij hebben dit jaar veel leuke activiteiten ondernomen met zijn vijven en hebben hierdoor een echte vriendschap opgebouwd!

Ik heb zelf nog geen moment spijt gehad van mijn keuze om te solliciteren. Je leert enorm veel van een bestuursjaar en sluit ook nog eens veel nieuwe vriendschappen. Kortom, ik kan een bestuursjaar bij studievereniging Exploratio zeker aanraden!

Zit jij er nu over na te denken om mij aankomend studiejaar op te volgen? Dan kan je 15 of 20 maart 2 uurtjes met mij meelopen om een beeld te krijgen van wat ik doe. Als je het al zeker weet kan je direct solliciteren door je CV en motivatiebrief op te sturen naar secretaris@sv-exploratio.nl!

Log in om de reacties te lezen en te plaatsen