Een ALV: hoe werkt dit?

Wat is een algemene ledenvergadering?

Een algemene ledenvergadering (ALV) is een vergadering die toegankelijk is voor alle leden van S.V. Exploratio. Tijdens deze vergadering worden alle zaken omtrent de vereniging en de documenten en verslagen die door het bestuur gemaakt zijn besproken. In een studiejaar vinden normaal gesproken drie ALV’s plaats. Het bestuur presenteert tijdens de eerste ALV het beleidsplan, tijdens de tweede ALV het halfjaarverslag en tijdens de derde ALV het jaarverslag. Zo krijg je als lid een beeld van wat het bestuur de afgelopen maanden gedaan heeft, wat er goed of fout is gegaan en wat de plannen voor de toekomst zijn. Als lid kun je altijd een vergaderpunt opgeven door deze te mailen naar secretaris@sv-exploratio.nl. Dit vergaderpunt móét dan behandeld worden tijdens de ALV.

Wat kan de ALV voor een lid betekenen?

Elk lid van S.V. Exploratio heeft een stem. Het is van groots belang dat, voor de kwaliteit van de vereniging, jij jouw stem laat horen door aanwezig te zijn op de ALV en mee te discussiëren over kwesties waar tegenaan wordt gelopen. Hoe meer leden hun stem laten horen, hoe beter het bestuur een beeld kan krijgen van wat leden nou écht willen. Kan jij niet aanwezig zijn bij een ALV, maar wil jij wel jouw stem laten horen? Dan kun je bijvoorbeeld jouw commissievoorzitter, je klasgenootje of je vriend/vriendin die wel aanwezig kan zijn, machtigen. Dit kan heel makkelijk door een mailtje te sturen naar secretaris@sv-exploratio.nl met daarin wie jij wilt machtigen. De stem van deze persoon telt dan dubbel (let op: een lid kan maximaal drie stemmen hebben).