Bestuursjaar Jenny Miedema

Hoe ik mijn bestuursjaar bij studievereniging Exploratio ervaren heb? In één woord fantastisch! Een jaar lang mocht ik mij als extern coördinator inzetten voor de vereniging en samen met vier andere enthousiaste medebestuurders de verantwoordelijkheid voor de vereniging dragen.

Na lang twijfelen heb ik besloten om een bestuursjaar te doen. Ik heb getwijfeld omdat ik bang was dat ik niet genoeg tijd meer zou hebben voor de studie en voor mijn vrienden en familie. Ondanks dat het bestuursjaar inderdaad veel tijd van mij vroeg heb ik geen moment spijt gehad van de keuze om de uitdaging aan te gaan. Een bestuursjaar is een divers jaar waarin je veel nieuwe mensen leert kennen, verantwoordelijkheid leert dragen en ontzettend veel leuke herinneringen maakt.

Wat het jaar voor mij zo bijzonder heeft gemaakt is onder andere de hechte band die ik heb opgebouwd met mijn medebestuursgenoten Barend, Kylie, Kim en Maaike. Met z’n vijven hebben wij een jaar lang intensief met elkaar opgetrokken. Als bestuur vergader je wekelijks over beslissingen die gemaakt moeten worden, voer je algemene taken uit en taken specifiek horend bij jouw functie. Hiernaast heb je de ‘vervelende’ verplichting bij alle activiteiten en borrels van de vereniging aanwezig te zijn en leer je op deze manier je leden en vooral de commissieleden goed kennen. Ook buiten je eigen vereniging om ben je actief en leer je de andere HBO-besturen kennen.

Kortom; een ontzettend divers, leerzaam en sociaal jaar welke ik iedereen aan zou raden!